måndag 4 mars 2013

4 mars

Idag har jag sån hemlängtan att det värker i bröstet. Saknar Anna. Saknar Felicia. Saknar Sanna. Saknar Annie. Saknar Mamma & Pappa. Saknar min bror och min syster. Saknar hundarna. Saknar att sitta vid köksbordet och äta söndagsfrukost med färska bullar som mamma promenerat upp till bageriet och köpt. Saknar pågatågen. Min allra högsta önskan hade varit att allt och alla på den här gården hade varit på skånsk mark.



Just nu gör jag pannkakor (till mig själv) och lyssnar på John Mayer (vet dock inte hur mycket bättre man mår av det?). Har haft en klassisk ledig dag i soffan med ett och annat avsnitt av Sex and the City, och Lilla Jönssonligan & Cornflakescupen. Dagens stora mysterium är vart min hjälm tagit vägen. Hade den när jag red Hjärtat innan vi åkte i torsdags och nu hittar jag den inte. Har letat överallt. Tänkte erbjuda hittelön, men det har jag inte råd med, så istället erbjuder jag en delikat knäckebrödsmacka till den som hittar min hjälm. Helst innan klockan åtta imorgon bitti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar