måndag 2 februari 2015

2 februari

Februari är här! Ännu snöigare än januari och det börjar ställa till med problem. Här kommer en kort lista på saker som snön ställt till med, endast idag. 

1. Träden på Lottas grusväg var nedtyngda av snö och hängde i Lasse-höjd, vilket med andra ord måste ha inneburit smärtsamma repor för vår älskade lastbil.

2. Snö över skohöjd innebär blöta fötter, i minusgrader. 

3. Snö över is innebar att jag ramlade. (Skyller på dom dåliga skorna jag var tvungen att byta till pga punkt 2.) Stackars Candy som gick bredvid blev för en sekund övertygad om att jag anföll henne, och jag tror på riktigt att hennes hjärta kan ha stannat i några sekunder. 

4. Det tog 20 min och fyra tjejer för att gräva fram bilen. 

5. Samma bil är nu fastkörd i en snödriva.  (Skulle bara backa och ta lite fart....)

Utöver detta har jag haft ett bra februari hittills. Var som sagt hos Lotta idag och rastade vilddjuren som ska med till Skåne, och dom kan ha varit dom nöjdaste vilddjuren i fångenskap när dom fick prova Lottas nya stall. Stellis ville inte åka hem!




Jag & Bettan har börjat packa också. Dixie är lite rädd att vi ska glömma henne...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar