fredag 20 mars 2015

20 mars

Här händer det grejer för igår vinkade jag av Betty, Stina & hästarna som nu är i Grevagården utan mig. Bettys första tävling på egen hand! Känner mig som en stolt hönsmamma och är så glad att min lilla kyckling verkar klara sig alldeles utmärkt. Själv håller jag på att förbereda tre veckor on tour med 6 hästar. Det är en jäkla massa mat som ska med kan jag tala om. Och som vanligt ska dom ju bli klippta och fräscha, och med alla vårbakterier som attackerat så är det massa annat som ska hållas koll på också om vi ska ha tiptop-hästar på vår roadtrip. Samtidigt som jag planerar hästarnas vistelse i Lanaken försöker jag få ihop min egen packning och har tvättmaraton, plus att jag försöker samla ihop tre års utspridda ägodelar och börja förbereda för flytt. Utöver det försöker jag även svara rätt på massa konstiga frågor för att skrapa ihop ett kompetensbevis så att jag på papper har bevis på att jag är tillräckligt smart nog att veta att mina hästar behöver vatten under resan. 

Och så försöker jag klämma in lite gosestunder (på behörigt avstånd såklart, det är Gucci vi pratar om- lita aldrig på någon som är för snygg för sitt eget bästa)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar