tisdag 14 augusti 2012

14 augusti

Long time no see, en helg med långa dagar & tidiga morgnar är summan dagarna i Tierp!

Första start var kl 7.00 alla dagar utom söndag och någon av våra fyraåringar var såklart i början av klasserna. Varken Rihanna eller Bibbi har rört en bom i sina
starter och är båda färdigkvalade till 4-års. Duktiga småflickor!


Rihanna och Stina redo att ge sig ut i regnet (som öste ner hela torsdagen...)


Fina Bibbi är tävlingsklädd

Annars inleddes tävlingshelgen suveränt med Hjärtats vinst i 120!




Alla hästarna har hoppat superfint heeeeela helgen och jag tror alla tagit placeringar i någon av sina starter. Dom har varit så bra att vi i 140:n på söndagen hade hela 4 hästar som startade! Quincy & Savanna debuterade medans något rutinerade Annie och ännu mer rutinerade Exet också startade. Exet visade hur många erfarenheter rikare han är med sina 8 år i jämförelse med de andras 7, och slog till med en vinst! :D Bästa kungen!


Quincy


Savanna


Lady


Exet



KUNGEN

Vi har med andra ord haft en bra helg, jag och mina favoriter. Bästa stället att tjuvlyssna är på läktaren och vid framhoppningen, inte konstigt att man glömmer bort att göra det man ska ibland. Det måste ju chefen förstå..? Har iafl bjudits på ett och annat gott skratt under helgen, inte minst för att jag var så sjukt trött. Flipp & Bong säger jag bara, Flipp & Bong.


Quincy värmer upp


Hjärtat letar godis


Vackra Hjärtat


Tycker så mycket om dom, mina små pysslingar


Heja Lady


Prinsessan, eller ja Drottningen Lady kanske är lämpligare. Hon är grym!


Krulltotten Annie redo för hemfärd

________________________________________________________________________________

I söndagskväll när vi kom hem dök min älskade mamma upp och en stor kram var precis vad jag ville ha. Igår var jag ledig så vi var i Örebro och shoppade & pratade. Hon åkte imorse och det var lite jobbigt, men det klarar vi! Nu är det hoppträning som gäller så jag måste kila, toodles!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar