söndag 19 augusti 2012

19 augusti

Sjukt hur lätt man tappar tråden i det här bloggandet när man har mycket att göra! Vi kämpar och vi sliter med fullt stall och massor att göra. Ponnypuffarna har åkt hem efter att jag (och Madde som stod utanför dörren och skrattade...) väckte dom med kastrullock klockan halv sex på morgonen. Dom poppade upp ur sängarna som popcorn, sjukt underhållande sådär på morgonkvisten. Några timmar senare när dom verkligen skulle gå upp så väckte Madde dom med en vattenspruta istället. Bor man i vårt hus får man tåla sånt där ;)

Sommaren har kommit tillbaka till Arboga (eller ja, frågan är om den någonsin var här överhuvudtaget?) 25 grader och sol de senaste dagarna, svettas ju ihjäl! Jag och Madde passade då på att klättra med Annie & Quincy i skidbacken, ingen risk att man krockar med några slalomskidor då ju. Bäst att vara på den säkra sidan, så vi höll oss i liftspåret. Annie & Quincy traskade snällt upp och ner några gånger, och vi fick hålla i oss för att inte trilla varken framåt eller bakåt för det var rätt så brant. På toppen ser man ändå hem till Hamre! :D




I fredags hade vi fullt upp med galopperande på stubbåker :D Jag & Ronny gick såklart ut, det var bara vi och Jessica med Cappi som var ute på fältet, och självklart passar jag på att trilla av. Så Ronny skenar över hela stubben mot Cappi och det enda jag tänker är att "Nej, Jessica kommer också åka av, NEEEEEEJ!" Men Cappi blev nog totalchockad och efter några luftsprång travade han snällt hem igen medans Ronny fortsatte sin repa över åkern och över vägen innan han stannade nere i diket och käkade gräs bredvid Misan & Calle. Innan allt det här hände hade vi det dock väldigt mysigt!


Vi har förövrigt en lååååångt tårtlista nu:

Jag är skyldig en för stubbåkern.
Stina är skyldig två för sina vinster med Hjärtat & Exet i Tierp.
Lill-Stina är skyldig två för sina avramlingar på Qurre med Q, samma dag!
Jessica har ramlat av Justin.
Och slutligen är Anders skyldig en eftersom Disco vann ett lopp häromdagen.

Åhhh vad vi kommer bli feta :D



Igår lämnades jag & Alice hemma medans resten av gänget åkte med massa 4-åringar till Nyköping. Jag longerade massa hästar och sedan red vi en runda på stubben. Alla var dock inte så sugna på arbete...


Och eftersom jag fick bestämma så fick Cappi den finaste outfiten av dom alla! Man måste faktiskt matcha, och dessutom klär han i allt, vår kung, även lila.




Idag var vi återigen med ett gäng 4-åringar, och så Ronny! Wirsbo stod på vägbeskrivningen och dit kom vi också. På första försöket! Ronny tyckte det var för lågt med 1 m och hade två onödiga bommar ner, men hoppade finfint i 110 och var återigen nolla! Känns så himla enkelt, när jag har någorlunda koll på styrning och broms vill säga... Men snart så ;) hoppas på att få se filmen imorn.

Melinda och Valle

Nu måste jag sova för antaligen väntar en tuff dag imorgon, Jessica är ledig och Madde kommer tillbringa förmiddagen på Solvalla. Trött tjej, hej. Godnatt!


1 kommentar:

  1. Bravo gumman:) ja 110 hoppningen och inte avåkningen på stubben! Kul att ni hittade vägen och inte hamnade någon annanstans:) Men det var inte snällt mot ponnyungarna det där med grytlocken och vattenslangarna:))Kramiz/Mamma

    SvaraRadera