söndag 5 augusti 2012

5 augusti

Börjar med att be om ursäkt för den dåliga uppdateringen som beror på att det helt enkelt inte fanns någon tid över- ingen alls faktiskt. För vi har jobbat på kan jag lova!
Med 8 hästar och lite starter var det fullt upp heeeela tiden och enda sättet att överleva dagarna var att planera och förbereda så gott det gick.


Morgontrött Madde fodrar

Vi anlände som sagt på torsdagskvällen, jag & Madde lite före de andra så vi kunde i lugn och ro hitta våra boxar och lasta av Cappi. Vi fick hjälp av trevliga funktionärer (värmlänningar är trevligt folk det!) Började spåna och sätta upp vattenhinkar tills Stina & Lill-Stina dök upp med resten av hästarna. Stina parkerade lastbilen och fixade med elen medan vi packade upp och gjorde klart för kvällen. Förutom Ronny som inte ville gå in i sin box först (han har ju aaaaaaldrig sett en spånbal förut...) så verkade alla hästarna lugna.


Cappi

Ronny drog in höet i ett hörn så ingen kunde ta det ifrån honom. Han litar inte riktigt på Cappi som stod på andra sidan gången och stirrade på honom. Hingstar, man kan inte lita på hingstar.

Lasse & Berit fick tillbringa två romantiska nätter tillsammans framför en fin damm. Här med solnedgång dessutom, hur mysigt som helst.

Tävlingsplatsen var jättebra, nära till allt och jättefina banor med fibersand både på framhoppning och tävlingsbanan. Hästarna har hoppat jättebra allihop, men en guldstjärna till Drinken som gjorde comeback på svensk mark och blev placerad i alla sina starter under helgen! Hon älskar verkligen sitt jobb!

Drinken laddar

Hon chockar mig varje dag med att vara sötare än jag kommer ihåg. Finaste finaste Drinken!

Hjärtat väntar på att få gå in på banan

Cappi har också varit strålande i alla sina starter och jag hörde minsann viskningarna land åskådarna om vad fin han var. Utstrålning har iafl!

Yrvädret Cadence

Hjärtat vilar sig i form

Hjärtat in action!

Ronny var inte alls bra på fredagen men kom på bättre tankar på lördagen där han hade 4 fel i 1.00 m och var nolla i debuten i 1.10 m! Duktiga häst!



På fredagskvällen kom Stinorna på att vi skulle rida ner till stranden och bada med hästarna. Så på med shortsen och ignorera tanken på att du skulle trilla av din häst som du aldrig ridit barbacka på och bara följa strömmen ;) Man hinner aldrig tvivla saker i när man jobbar i Stall Stina Lillje, man bara gör. Och det blev ingen avtrillning för min del, jag fick inte ens ner min häst i vattnet.. haha. Lill-Stina fick ta över och gjorde saker som bara hon kan och vips så klev han ner i sjön.


Drinken var med som moraliskt stöd. Och hon var inte bra på sitt jobb. För när hon väl hoppat ut i vattnet och skuttat över vågorna så Madde trillade av i vattnet, så var hon rädd för att gå upp på land igen och hoppade upp i knäet på Madde som inte var tillräckligt snabb/stark för att ta emot henne och trillade med Drinken över sig. Hon fick därmed fina blåmärken och sand i munnen. Sjukt roligt! hahaha


Även om ingenting fick som planerat så avslutades kvällen bra på Drinkens rygg tillbaka till stallet. Mysigaste på länge!

Igårkväll kom vi hem, lite senare än planerat eftersom Berit kom på villovägar. Jag & Madde såg delar av de Värmländska skogarna som vi aldrig sett förut... Efter 1,6 mil på en krokig grusväg kom vi iafl på rätt väg. Suck, så många gånger vi kommer få höra det här....

Idag har jag varit ledig och fått en välförtjänt sovmorgon. Måndag och tisdag är det bara att packa om som gäller. Och mitt i röran ska jag hinna med att klippa tre hästar med klippmaskiner som inte existerar. Det går om man bara vill. På onsdag åker vi till Tierp!

Smågrabbarna blev glada när Ronny kom hem igen!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar