onsdag 13 augusti 2014

13 augusti

Alltså, hur man kan vara såhär trött och fortfarande fungera är för mig ett mysterium - men än går det! Vi hann ju knappt landa hemma innan ponnybarnen intog gården, och även om jag inte ska påstå att jag har varit särskilt delaktig, så känner man ju av hyperaktiviteten på långa vägar, och bara det gör ju en tröttare än man var innan. Jag gick därmed in i min bubbla och har vaknat varje morgon mest med den här känslan...



I min bubbla lyssnar man ofta på lite klämcheck musik a la One Direction och har klippmaraton, 5 hästar till Grevagården är alltså mer eller mindre snygg klippta, beroende på deras snällhet, min egen trötthet och tid på dygnet. ;-)

Den här tiden på året brukar vara vad man nog kan kalla hektisk, och om man ska summera så hade vi ju Sundbyholm två veckor där i början av augusti, sen var vi hemma 2,5 dagar innan vi åkte till Hammarö, kom hem till tre dagars ponnyläger och sen tävlar vi lördag i Nyköping med småbarnen, söndag på Jump Club. På tisdag åker vi till Graveyard med ca 10 hästar och tävlar resten av veckan. Och ja sen vet jag inte, kan det möjligtvis vara en ledig helg? Hm, låter konstigt. Sen är det i alla fall dags för Sundbyholm igen. Något som är lite tråkigt är det faktum att vi missar Tierp! I helgen borde vi ju traditionsenligt vara på plats i ridskolestallet, med praktiskt taget en röd matta utrullad för mina små prinsar och prinsessor, men med alla tävlingar som jag redan nämnt har vi inga hästar som hade kunnat följa med och gå den tävlingen. Och om jag ska vara helt ärlig så älskar jag att vara på tävling, men förutom ett slitet exemplar av mig själv så såg jag faktiskt en lite sliten småbarnsmorsa i stallgången idag, så om vi har två dagar extra hemma den här veckan känns det guld värt. Fredag är sovmorgon, can't wait.


Delar av förra årets superliga i Tierp!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar