måndag 4 augusti 2014

4 augusti

 Okej, så här går jag och klagar på att det är för varmt (36 grader=inte ok), att jag har skoskav, att Lambourghinin går för långsamt, att det inte finns någon ac i bilen, att Toto är för lat och att mitt getingstick kliar, och så är det en gigantiskt skogsbrand några mil bort? Hur kan jag inte veta det? Lever verkligen i min egen bubbla. Folk får liksom lämna sina hem utan att vara säkra på om dom någonsin kommer se det igen. Packa in de viktigaste minnena och kanske inte har något annat kvar om några dagar. Det är så rysligt obehagligt att veta vad naturen kan göra, att vi kan göra allt vi kan för att stoppa det men att det ändå är som en piss i Mississippi (ursäkta uttrycket). Lämnar nu min bubbla i vad jag trodde var ett tryggt Sverige, och tänker på alla som blivit drabbade. Och på alla er hjältar som ställer upp med allt ni har för att hjälpa dom. 



Bilder från Aftonbladet.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar