fredag 12 september 2014

12 september



Vi har en ledig helg framför oss och därmed är det ingen stress på jobbet. Jag lägger antagligen lite för mycket tid på att pussa hästarna, men en lycklig häst är en bra häst och snart är det breeders 😉. Prinsessorna som ska dit har därmed egen avsatt tid med extra rykt, pyssel och gos. Och lite extra godis!


Och ja, apropå Rihanna vet jag inte en enda häst i vårt stall som hade kunnat ha ett mer passande namn än vad hon har (skulle väl vara tjockis-Walle i så fall?). Hon ser ut som en stjärna, går som en stjärna och är precis lika divig som en stjärna. Make way for the queen! Superstjärnor har också en tendens att vara ganska energikrävande, så jag och Kicki snörade på oss skorna och tränade intervaller i skidbacken, vilket visade sig vara en superdålig idé. Det var fruktansvärt. 


Imorgon har jag råkat lova Lillis att jag ska rida Nina (som tydligen "går mer på tygeln när jag rider henne"...) och nu när vi har en stressfri helg tycker jag nog faktiskt att det ska bli lite roligt att rida. 😊 



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar