tisdag 2 september 2014

2 september

Fick frågan om vilken som är min favorithäst (äntligen!) och nu vet jag knappt vad jag ska svara. Vi har så många fantastiska hästar som står mig väldigt nära, men ni får en topp tre! Droppan är ju såklart en av dom 😁. 






Droppan är för mig en väldigt speciell häst. Hon är sju nu, och kom till oss första gången förra året i maj för att kvala till 6-års i Falsterbo. Hon var vild och hetsig (är fortfarande... ) precis som en rödhårig dam lätt kan vara. Hon har väldigt bestämda åsikter och går antingen väldigt fort eller inte alls....  Att Droppan står stilla i ett hörn på framhoppningen är inte så ovanligt.  Men hon älskar att hoppa, är rysligt snabb i fötterna och väldigt modig. . I stallet kan hon se lite sur ut och inte riktigt visa vad hon tycker eller vilket humör hon är på, men när man lärt känna henne lär man sig se det på annat sätt. Hon gillar i alla fall godis och att bli klappad i pannan. Jag tror att hon gillar mig, eller jag hoppas att hon gör det i alla fall med tanke på hur mycket jag skämmer bort henne haha 😉. Det jag gillar med Droppan är hennes självklara sätt att ta plats, hennes självförtroende är alltid på topp. Hon går alltid med huvudet högt och med stoltheten i behåll, stressar aldrig upp sig. En sann superstjärna! ❤️


Och så finns det ju en fantastisk svart liten prinsessa i stallet också. 






Savanna är vår äldsta häst, har hunnit bli 9 år redan. Hon är också en väldigt väldigt speciell häst, för mig väldigt personlig. Vi har gjort allt möjligt tillsammans jag & Vannis, åkt Sverige runt kan man säga. Inne på banan kör hon sin egen stil men mycket vilja och kämparglöd. Hon är kanske inte den mest talangfulla i stallet, men är alltid snabb och vet exakt vart hon har bommarna. Hon har plockat många rosetter, inte tävlat fullt så mycket i år då hon har fått gett plats till sina småsystrar (Candy & Rihanna), men har nog haft med sig pris hem i nästan alla starter. Vannis kan även hon ge intrycket av att vara lite sur, men det är mest ett spel för galleriet.  Hon är bufflig, tiggig och gillar inte att vänta. (Jag kan ha gett henne lite för många sockerbitar...) En riktig liten tiger, med ett stort hjärta. ❤️

Och så kan man ju verkligen inte räkna bort Cappi. 



Vår fantastiska lilla gentleman. Han är nu 8 år och gör första året som vuxen på riktigt. Han är lite hingstig och lite vild under sommarhalvåret, men är samtidigt väldigt känslig och har stor respekt för människor. Jag har spenderat mycket tid med honom, men aldrig någonsin varit rädd att han ens ska peta på mig. Han är världens gulligaste, gosig & älskar att bli klappad.  Cappi hatar vatten och är också otroligt kittlig så han gillar inte så mycket att bli borstad heller, bara i huvudet 😊.  Som tävlingshäst är han helt fantastisk, älskar att visa upp sig och gör alltid sitt bästa. Aldrig någonsin att vi varit besvikna på en runda han har gjort. Också en häst med ett stort hjärta! Och så mycket kärlek tillbaka honom. ❤️




2 kommentarer:

  1. Berätta om alla som jobbar i stallet, har de olika ansvar osv. Hur ser en vecka ut för någon av hästarna.

    SvaraRadera
  2. Berätta om dina hästar/gamla hästar

    SvaraRadera