onsdag 16 oktober 2013

16 oktober

Idag har jag groomat åt den andra Stina, och det gick strålande! Hon ställer inte så höga krav för hon är van att klara sig själv, så det var rätt simpelt faktiskt. Dessutom var vi bara på Pay & Jump så det var ju inte på liv eller död direkt. Eller förlåt, jag ändrade mig. Det ÄR på liv eller död när man är på Strömsholm. Folk har ingen koll alls. Det är alltid minst en häst som blir sparkad för att folk rider på varandra. Det är alltid någon som måste tvärnita för att någon annan korsar vägen framåt hindren på framhoppningen. Sen är det även dom som måste ta fart i fullt sken i tre varv innan de kan skänkla på ännu mer för att ta sig över räcket på 80 cm. Jisses alltså, det är faktiskt med livet som insats man står där inne.

Våra hästar har skött sig exemplariskt i alla fall! Rio hoppade alla hinder på första försöket, har stått själv i Berit och varit väldigt snäll mot både mig, Lillis och omgivningen. Himla bra gjort faktiskt! (Tjej med humör..) Och sen har Ronny bytt jockey efter att jag flitigt övertalat Lill-Stina att hon borde hoppa honom lite eftersom jag för tillfället känner att jag är bättre på att höja och sänka hinder. Om alla hade tyckt att det var roligt att tävla själva skulle vi inte ha några groomar. Och jag är en fantastiskt bra groom om jag får säga det själv, så jag överlåter det där andra till dom som faktiskt har eller önskar en framtid som tävlingsryttare. Jag ser det som en win win-situation.

Imorgon åker vi till Lidköping som sagt, Q klipptes idag och nu återstår bara all packning. Ska bli kul att åka på tävling igen, var ju ett tag sen sist. ;)


Ronny & Lill-Stina idag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar