onsdag 23 oktober 2013

23 oktober

Gårdagskvällens lönlösa letande efter min bankdosa resulterade endast i att jag är redlöst trött just nu. Idag har vi jobbat på som vanligt, jag har haft 3-åringar på schemat. Och jag måste säga att jag i normala fall blir rätt irriterad när det står mitt namn på någon halvgalen/halvinriden liten krake som varken vet gas eller broms, tycker att Lill-Stina är så rysligt bra på cowboy-bitarna. Men nu, när de faktiskt går att kommunicera någorlunda och det går att sitta upp utan att vara rädd för bock-attacker, så är de faktiskt ganska gulliga. Knutte sprang till och med runt på tygeln. Heja Knutt!

Efter gårdagens regnande har vi faktiskt klarat oss rätt bra idag, vilket var tur eftersom allt fortfarande var blött från igår, och hästarna var mer eller mindre nöjda med lite hagvistelse och lite promenerande i skrittmaskinen. Det gick till och med att prata i ridhuset, vilket var lönlöst med gårdagens skyfall smattrande mot taket. Vi får igen för våra regnlösa sommar.

Har också hunnit med en catch-up med min bästa vän. Middag, strosande i affärer och en fika på Marieberg (har med mig plånboken hem igen!!) och jag mår prima.

En bild från varmare väder, på smågrabbar som hade ett betydligt enklare liv då än vad de har nu ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar