måndag 21 oktober 2013

21 oktober

Hästarna plockade så mycket pris i Lidköping att helgen bara flög förbi, därav dålig närvaro här på bloggen. Det var väl ändå en värdig ursäkt? Cappi & Justin som varit felfria och placerade i alla sina starter? Och Savanna som var 3:a i både 1,30 och 1,40 på sitt eget lilla vis? Och så Q som avslutade med en 5:e plats efter två felfria rundor i söndagens 1,40. Därmed kan jag ju säga att jag är ursäktad. Såna stjärnor kommer ju faktiskt i första hand!

Jag tror Stina har gjort sin första tävling, EVER, med så lite knoppar. Snacka om revolutionerande. Till mitt försvar hoppade hästarna för högt och jag ville faktiskt inte att hon skulle trilla av. Jag har inte heller tagit några bilder att bjuda på. Men jag har i alla fall ryktat och putsat och pussat på mina små pojkar. Jag försökte pussa på Savanna också, men hon har varit lite good girl gone bad och tyckte att det var lite för mycket snack om våra fantastiska grabbar när hon, drottningen, var där. She made her point very clear, kan man säga.

Det har varit fantastiskt bra tävlingar, permanenta stallar och nära till vattnet. Nära till allt egentligen. Gullig veterinär som mest skrattade åt alla konster som hästarna visade upp, med en glad kommentar som "Ja, jag kan då inte se någon hälta i alla fall". Skönt att någon såg det roliga i cirkuzen ;) Det har varit en jättebra helg, en bra avslutning på meeting-året. Nu går vi i ide för vintern, med en liten paus för Globen vill säga. Men det räknas inte. Och i februari när det är Scandinavium, då är det verkligen på riktigt igen.



Älskar den här bilden, Droppan påväg mot seger i Breeders.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar