söndag 16 juni 2013

16 juni

Okej, nu är det alltså bara 1½ dag kvar tills dom anländer, ponnypuffarna. På tisdag är det dags för ridläger igen. 13 barn kommer hit, säkert små änglar allihop (positiv inställning). Därför är det storstädning som gäller just nu och eftersom jag har ett av dom största rummen så ska några bo här inne (jag evakuerar till Lasse!) så nu har jag gjort barnsäkert.
Den stora frågan är ju om man behöver gömma Fifty shades- böckerna?

Apropå barn så har småkidsen varit på tävling idag, Elina & Lalle debuterade! Dom blev så fina i sina knoppar och lackade hovar :)Medan dom var iväg på äventyr så har jag hållt ställningarna här hemma, var ute på tur med mina små pysslingar och gjort massa annat, som till exempel fått bildbevis på att Jazz & Ronny börjar bli kompisar, för idag låg dom och sov tillsammans. Det tar sig!



När vi pratar om äventyr så vill jag passa på att nämna att vi har en ny treåring, jättesöt, som heter Peanut, efter den här Peanut:



Peanut, som kallas Tore, har i alla fall flyttat hemifrån för första gången och det är ju inte alltid så lätt. Han har gnäggat konstant i två dygn och har nu tappat rösten. Det låter mer som en döende åsna vid det här laget. Det är verkligen inte lätt att skaffa nya vänner just nu!

Apropå att flytta hemifrån (jag älskar hur jag bara länkar ihop allting idag!) så är det på tisdag exakt ett år sedan jag lämnade boet och flyttade hit till gården. Borde ställa till med kalas, i alla fall bjuda på en tårta. Borde bli en stor en med tanke på att jag 1. inte bjöd på någon när Ronny fyllde år och 2. faktiskt har ramlat av också.

Tårta på tisdagmorgon it is! Men nu, Pretty Little Liars. Gokväll!

1 kommentar: