söndag 18 augusti 2013

18 augusti

När jag nära på skrev "18 juni" i rubriken är det väl ett tydligt tecken på att hjärnan tänker en sak och kroppen gör en annan? Ber om ursäkt för den ökentorka som varit här på bloggen i några veckor, det har varit fullt upp med en galet intensiv vecka på Sundbyholm, det vanliga (väldigt händelserika) livet hemma på gården och nu senast 4 dagar i Tierp.

Tierp kan vara ett av årets mysigaste tävlingar. I år hade vi inga fyraåringar så vi slapp framridning halv sju på morgonen, och tacka gudarna för det för vem vet då vid vilka galna klockslag Jessica skulle gå upp. Spelar då ingen roll klockorna ringer, hon är uppe en halvtimme tidigare ändå. Jag som ändå är en ganska morgonpigg varelse vände mig bestämt om och väntade ut klockan under mitt varma täcke. 


Jessica & hennes fina Tinkerbelle 


Men nu till varför Tierp är så mysigt. För det första så var alla mina favoriter med, och vet ni hur mysigt man kan ha med Stella & Toto eller? För att inte tala om Justin? Och Quincy? Och Savanna (som kanske inte hamnar under kategorin "mysigast i stallet" men hon går med på det om man tvingar henne)? Galet mysigt. Och vi kanske inte hade all tid i världen att mysa, men med några sockerbitar och morötter så kan jag få allihop att snusa lite gulligt i min tröja så jag tror att dom tycker om mig :)



Stella vill ha socker!


Dom har hoppat fabolous i vilket fall! Massa rosetter (och detta är bara första dagen) :)


Strålande som dom superstjärnor dom har dom bara radat upp felfria rundor och placeringar, och helgen avslutades på topp med Quincys 3:e plats i 1,40! Duktiga Q, som faktiskt bara har hoppat en 1,40 tidigare, och det var i Tierp förra året :) 



Finaste Q!

Åter till ämnet, Tierp är så mysigt för mina små skyddslingar har 5* hotell (eller ja, ridskolesstallet men där finns både vattenkopp, krubba och varmvatten i spolspiltan), de får gå på röda mattan till ridhuset (under tak..), får massa morötter av Björn efter varje klass, och dessutom vet ALLA vet vilka dom är. Behövde knappt presentera hästarna för veterinären, för hon hade stenkoll. Min favoritveterinär, hon är för jädra rolig. Men  i vilket fall så kommer det nya människor varje dag som babblar om att "det var ju tusan vad fint hon hoppade idag Luxan, men den där lilla bruna (Stella) är ju fräck. Den är fin, riktigt fin!" Och jag bara ler och håller med (ungefär), för jag vet inte alls vem jag pratar med ;)



Luxan hittade godispåsen helt på egen hand!



Rackarungen som återigen har utökat sin fanclub. Kan ju glatt tala om att alla småtjejer som skuttat in i stallet på jakt efter sina ridskoleponnyer istället hittade Totos rosa mule att klappa på. Center of attention as usual.


Prins Q


Tinkis kvalade till Breeders!


Stella "kan själv!"



Savanna skuttar


Helgen har tagit slut med ilfart och trots att det nog finns mycket mer jag kan berätta om Tierp så finns det ju mycket annat spännande i mitt liv att läsa om, så ni får hänga kvar. 


Kvällsmys med mina godingar kan ju vara det bästa!  

GODNATT








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar