måndag 19 augusti 2013

19 augusti

Jag är ju i vissa kretsar känd som tjejen som slog sig med en hammare i ögonbrynet under tappsko-lektionerna på Flyinge. Jag spatserade runt hela breeders-veckan med en fet blåtira och hela lärarkåren hade något att skvallra om i fikarummet.  Idag har jag gjort det igen. Ingen hammare och ingen blåtira, men en hylla och ett hål i huvudet. Börjar bli en fin bula nu. Great! 

För övrigt så har dagen flutit på okej, är lite sliten efter helgen (Gud vad normalt det lät, men det är ju faktiskt av en helt annan anledning än vad "normala" människor nog tror) och det gick lite i slowmotion där på morgonkvisten. Resten av ligan spenderade förmiddagen hos Lotta med några av vilddjuren och lämnade mig hemma med dom snälla (läs: trötta) hästarna som tävlat hela helgen. Passade mig utmärkt! 

Jag har även varit barnvakt, vilket i princip innebär att jag har puttat en barnvagn fram och tillbaka längs grusvägen och stirrat barnet rakt in i ögonen. Han somnade inte, men han skrek inte heller. Jag är ju praktiskt taget morsa nu. Har även hängt med änglabarnet som hjälpt mig leda hästarna. Hennes indelning av hästarna går under kategorierna "busig" eller "snäll", vet inte hur Toto hamnade i snäll men så blev det ;) Misan hamnar i en alldeles egen kategori och henne kan lilla Elsa faktiskt leda helt själv nu. Underbara ponny! 


Imorgon är det ledigt och sovmorgon som gäller, lycka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar