onsdag 18 juni 2014

18 juni

Allt bara går fel just nu. Innan klockan halv åtta imorse hade jag redan hunnit bli knockad och fått en bula i huvudet, inte särskilt stor men ändå.. Någon verkar dessutom driva någon slags "låt inte Stina Lillje tävla-kampanj". Först och främst Julias sätt att komma till världen (misstolka inte, jag fullkomligt avgudar Julia!) vilket försenade tävlingsplaneringen   rätt mycket. Sen åker chefen av som en missil och knäcker till lite allt möjligt. Nu då, äntligen redo för vårt första meeting. Då går klippmaskinen sönder med en halvklippt häst en annan häst har fyra glappa skor . Dagen efter att hovslagaren varit här och satt på nya skor på den andra hästen står en tredje häst med en lös baksko. På riktigt?! 

Trots denna underliga förbannelse var jag idag glad i alla fall under en halvtimme när Babsan kom förbi med kalasfika för att fira mina två år på gården. Henne är det minsann ordning på. Nu ska jag somna och vakna utvilad (ledig imorgon) med massor av ny energi, ett godare humör och tusen lösningar på alla mina problem. Godnatt! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar