lördag 22 september 2012

22 september

Woaaa, tempot nere i stallet klockan nio på kvällen ska vara betydligt lugnare än det nyss varit... Men vi får väl börja från början antar jag.

Regnet öste ner imorse vilket innebar att alla hästar fick vara inne, vilket också innebär att det blir liiite omständigare att mocka. Men lugna puckar och glada miner = det gick lätt som en plätt! Vi red lite på fm och badade Bibbi & Stella som fått vänta med sin finputsning så länge som möjligt, eftersom dom av någon anledning föredrar att alltid lukta bajs. Sen knoppades det och ryktades innan vi lastade på kidsen och Lasse rullade mot Strömsholm. Själv stannade jag hemma med Lill-Stina & Melinda och förberedde inför imorn istället.

Strax innan åtta rullade lastbilen in på gården igen och kaoset var ett faktum. Alla hästar vidare till andra omgången imorgon + några av de äldre som ska gå kringklasser innebär att vi ska ha 9 hästar med till Strömsholm imorgon. Så planen blir att bil+släp åker med Cadence vid 7, Berit med Quincy & Luxan åker lite senare och Lasse med 4-åringarna + Exet åker ännu lite senare. Summan av kardemumma blir alltså packning på tre olika ställen. Så allt som var med under dagen skulle putsas och packas om, plus massa annat som också skulle med.

Och nej, jag är ingen teamplayer. Jag vill sköta mitt och helst se att alla andra gör något helt annat, allra minst lägga sig i det jag gör. Så ja, jag tyckte att det var lite jobbigt med så många kockar i packningen. (Andas Natalie, andas.) Nu har jag iafl dubbelkollat allt (i mörkret) och jag ber till Gud att allting är med. Vi hörs mer imorn!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar