onsdag 26 september 2012

26 september

Dagarna tuffar på och klippmaskinerna går varma här på gården, breeders-hästarna betas av en efter en. Imorgon är det cadence tur! Breeders är höjdpunkten på året, inte minst för hästägarna och då vill jag göra allt jag kan för att hästarna ska vara så fina som möjligt :) imorgon tänkte jag nog börja packa lite också, leta fram massa täcken och sånt kul :D

Annars så bjöds det på tårta imorse eftersom Hjärtat bockade av mig på galoppbanan igår, hahaha. ... knäckte min fingertopp igen men annars är det ingen fara med mig. Lyckades även slå mig på klippmaskinen idag (när den var avstängd..) så man kan väl säga att jag har flyt ;) förra året slog jag ju mig i huvet med en hammare veckan innan breeders så det kanske blir en tradition?

Idag har vi även varit iväg och hoppat lite bana i kumla,  Ronny fick följa med och känna på lite inomhushoppning som förberedelse för helgen och resten av säsongen. Han gick bra! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar