fredag 7 september 2012

8 september

Det jobbigaste med mitt jobb är att lära sig hantera att man måste skiljas från någon speciell.

Igår åkte en av mina absoluta favoriter till Holland. Lilla Nike var här redan förra året när jag var hos Stina, och under breeders i höstas. Så han var min favvo redan innan jag kom hit. Han har världens finaste ögon, är alltid glad och nyfiken. Uppskattar all slags uppmärksamhet och blir överlycklig när man tar ut honom på gången. Han är en riktigt gentleman, skulle aldrig krafsa eller banka i väggarna, utan står tyst och snällt och väntar på sin tur. Han har den bästa tekniken för att nå gräset utanför staketet, något som alltid slutar med en krigsmålning och leriga knän. Ja, han är så speciell så man smälter varje gång man ser honom.

Kommer sakna honom.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar