söndag 30 september 2012

30 september

Är inne i en sån här trött-fas igen och vill mest bara sova. Därav den usla uppdateringen.

Jag har klippt klart inför Breeders om man bortser från fläckar på Stella som det är tveksamt om jag kommer få klippa mer på (hon var inte jätteglad på mig sist...). Det kommer nog gå åt en heeeeel del socker där faktiskt! Och så har man Challe som står och somnar i ens famn när man klipper huvudet <3


Stella hade helst av allt velat vara vildhäst med galen man som står åt alla håll, decimeter-lång päls, fri tillgång på mat m.m. Och så kan man dricka vatten från marken också, inget fel på lerpölar... ?

Igår var jag & Jessica på roadtrip till Askersund med Ronny & Kakan. Det var under 10-graders sträcket på termometern och öste ner regn, men vi hölll humöret uppe när hästarna hoppade fint. Jag & Ronny river ju dock dom hinder som vi faktiskt kommer rätt på, ja alla är vi olika... Känslan var ju dock bättre i 1,10 än i 1,00 även om resultatet säger något annat. Felfri i 1,00 och 8 fel i 1,10 :)


Kom hem till en fullpackad anläggning då det var P&J. Vi som bor här fick knappt ens plats att parkera ;) Jag slapp undan funktionärandet och fick istället tillbringa kvällen med Challe & klippmaskinen. När klockan närmade sig åtta och jag kommit upp från stallet, höll jag på att somna i duschen och insåg att sängen var ett bättre (och torrare) alternativ. Klockan nio väcks jag av min pappa som ringer och vill prata. Mamma jobbade och mina kära syskon var ute på stan och röjde. Men jag är ledsen pappa lilla, jag är det där barnet som går och lägger sig halv nio. Alla är vi olika! ;)

Godnatt allihop!

Bild på Stina & Rihanna efter segern i Strömsholm. Är vi taggade för Breeders, eller ÄR VI TAGGADE?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar