fredag 1 november 2013

1 november

Tjena Kerstin, nu är det ju november! Och ändå är det mer lämpligt med gummistövlar än med luddskor här i Arboga. Skratta eller gråta? I normala fall hade det nog varit skratta, men som det regnade idag på Hamre undrar jag om det inte hade varit bättre med kyla. Femåringarna som inte längre räknas till småbarn eftersom de faktiskt snart är 6, har hoppat strålande idag. Malou & Walter fick stora guldstjärnor! 


Cappi var vild och galen idag på besiktningen, eller egentligen mer på vägen från besiktningen, men jag höll hårt i snöret och joggade efter så gott jag kunde. Han är väldigt väldigt glad! Och som vanligt så var han superfin och hoppade felfritt :) 

Nu börjar det äntligen närma sig lämplig sovtid (chefen säger alltid att man inte får sova innan nio, och om man är ledig dagen efter tidigast tio) och jag ser framemot att bädda ner mig under täcket. Imorgon är det tävlingsdagar igen, då åker hela min grabbliga (förutom Valle som får stå över som belöning för att han var så duktig idag) på äventyr igen. Håll tummarna för mindre regn och mera sol!


Vår andra Walle (med w, vilket han egentligen inte har men fick här för att vi redan har en Valle) har haft sin andra hopplektion med de andra smågrabbarna. En bana med hela åtta hinder har han hoppat felfritt (typ 30 cm ;)) Heja! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar