torsdag 7 november 2013

7 november

Till att börja med, vilka har kollat på klippet?? Vi har sjungit huppa-hulle-hulle-hulle-huppa-pa heeeela dagen. Det hade varit extremt roligt att veta vad låten egentligen handlar om.

----------------------------------------------------------------------------------

Det är nu knappt 12 dagar kvar av mitt liv som tonåring och jag framemot att åka hem några dagar och krypa ner i min egna säng hemma på Kompanigatan och sitta och titta på Grey's Anatomy med mamma, hundarna och en godispåse. Åh mysa med hundarna! Inget illa ment om Lisa, men jag vet vad hon gör om dagarna (gräver i gödselstacken, äter råttor m.m) och det känns mer lockande att pussa på Hugo som tillbringar dagarna i soffan. Och inte för att jag har planer på att släppa min favoritavdelning på Ica, men det ska bli rätt skönt med mammas mat ett par dagar.




Det känns som att när man fyller 20, då måste man bli vuxen på riktigt. Jag känner mig fortfarande ung, alltså sådär tonårs-ung. Jag ringer alltid mamma eller pappa när jag har problem med något. Min favoriträtt är frukost. Jag får mycket serverat på ett silverfat från tidigare nämnda föräldrar. Men jag jobbar bannemig ändå på de där vuxenpoängen! Jag har två bank-dosor (just bank-dosor tycker jag känns vuxet), jag vet hur man köper dammsugar-påsar och hur man fyller på massa olika vätskor i bilen. Jag har ett jobb som kräver att man tar ansvar och står för sina misstag, vilket jag tycker att jag gör. Jag jobbar på mitt förtroende för andra, och försöker alltid sätta andra (okej då, hästarna..) i första hand. Dessutom gör jag faktiskt nästan alltid mitt bästa, och mitt bästa är att vara bra på mitt jobb. Så det är det jag jobbar på nu. Det känns vuxet.

Ett tillfälle då jag gjort mitt bästa





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar