onsdag 27 november 2013

27 november

Lotta var på besök idag och det var väldigt roligt som vanligt! Treåringarna fick vara med på sin första riktiga hoppträning och Knutte var fantastiskt duktig (kan man förvänta sig något annat av Ladys barn?) :) Sen fick jag spontant rida en ponny som var på besök, och inte vilket ponny som helst, nämligen den härligaste lilla varelsen på jorden, gjorde precis som den skulle hela tiden. Och så var den jättesöt också. Hoppade såklart även Ronny (som kände som att han var ungerfär två meter hög efter lill-hästen) och han var faktiskt rätt bra, Lillis har hjälpt mig trimma honom lite de senaste dagarna och det gör väldigt mycket nytta. Hon är så himla duktig!



Och idag är det ju faktiskt inte vilken dag som helst. Nej, det är ju dagen före Globen! Imorgon tar vi vårt pick och pack, och min svarta prinsessa, och styr Berit mot Stockholm. Jag har packat varenda putsmedel vi har tror jag, sprillans nya Kentucky-skydd och ett lika nytt fint schabrak från Riders Brands. Vi fick lämpligt nog vårt nya träns idag också, så hon kan verkligen inte INTE vara snygg imorgon. Jag har dessuom skrubbat henne så noga att hon borde lukta schampoo på flera meters avstånd! Imorgon jobbar vi på perfektion. Ska ta massa bilder! (Om jag hinner vill säga, kan ju vara rätt stressigt med en häst...)



Savanna på Sundbyholm i somras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar