lördag 14 december 2013

14 december

10 ynka dagar kvar till jul! Hade ni en trevlig lucia? Min var trevlig, Babbsan hade köpt jättestora lussebullar och dagen till ära även dubbelt så många så man kunde ta två! :D När det närmade sig kvällskvisten så insåg mina kollegor att det var premiär för The Hobbit och ville gå på bio. Jag som varken har sett ettan eller någon av Sagan om ringen-filmerna var väl egentligen inte så jättesugen, men tänkte att det kunde vara skönt att lämna huset och dessutom är det ju alltid gott med godis. Insåg efteråt att filmen spelades i TVÅ OCH EN HALV TIMME! Den tog aldrig slut, inte ens när den var slut tror jag att den var slut, fast det vet jag inte säkert för jag somnade när de hade slagits med draken i en kvart. Tacka vet jag hyffsat sköna biostolar.

Idag inledde jag dagen med en snygg vurpa på isen. Till mitt försvar var den gömd under den lömska snön som föll under morgonen. Under kvällen har jag desperat försökt få min mamma & pappa (som inte håller så hårt på traditioner) att se till att vi har en julgran nu när jag faktiskt färdas 50 mil hem för att fira just jul med min familj. Det går sådär. Jag kan nog på min höjd få en i plast, men då ska den bannemej vara fluffig! Ingen spretig liten sak som man ser rakt igenom. Här mamma har du tre olika modeller på granar som är godkända, plast eller trä.





1 kommentar: