onsdag 14 januari 2015

14 januari


Glad liten häst som sprattlade runt på Strömsholm idag tillsammans med tre lika glada/vilda kompanjoner. Det må vara några månader kvar, men jag får redan tårar i ögonen av tanken att jag ska lämna mina fina hästar. Jag känner dom utan och innan, dom har så unika personligheter och det känns extremt konstigt att någon annan ska bli deras bästa kompis. Hur ska jag kunna förmedla vidare alla deras egenheter som man måste veta? Hur ska jag kunna tala om exakt i vilken ordning man måste klippa alla Droppan kroppsdelar för att hon ska gå med på det? Exakt hur man måste ge Stella sockerbitarna för att få i öronplugsen?  Hur man borstar Cappi under magen utan att han dör av kittlighet? Vem som kan stå bredvid vem på lastbilen? Vem som måste ha ludd på grimman? Vem som måste ha vilken martingal? Man skulle kunna skriva en hel roman om allt jag vet om dom här hästarna, och så ska jag lämna över dom till någon annan.
 Som sagt, det känns väldigt väldigt konstigt. Och väldigt väldigt sorgligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar