fredag 22 juni 2012

22 juni

Glad midsommar allihopa!

Chefen har tagit två dagar ledigt så idag har vi själva styrt runt allt på gården. Jag har ridit 6 hästar: Hjärtat, Quincy, Loop, Exet, Nike och Ronny.


Hjärtat

Loop var ute och busade på ett fält och ett tag var jag nästan (!) tvungen att hålla in honom, kanske till och med han börjar fatta grejen lill-killen <3

Quincy och jag var ute och cantrade igen och den här gången hamnade han i en knivig situation där han i stort sett slog knut på alla benen, det är inte lätt att vara Quincy säger jag bara, speciellt inte i högre hastigheter! ;)

Exet, allas vårt fina Kex åker hem på semester imorgon, skönt för honom tråkigt för oss. Finns inte en själ som inte gillar honom!


Under kvällen har jag lyckats laga en hel måltid! Det ni, kycklingfilé+potatisgratäng+bearnaisesås+sallad. Inte lika god som mammas dock....


Jag & Madde har haft OC-maraton med Sam & Hilding, mysigt med en stor lurv som somnar på magen


Känner att flytet i det här inlägget är sådär + att några av mina fina bilder från dagen inte vill laddas upp, men klockan tickar och jag borde verkligen sova. Så, stay tuned!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar