torsdag 28 juni 2012

28 juni

Tänkte börja med att tala om att vädergudarna tagit åt sig av all kritik och gett oss solen tillbaka, tack för den!

Igår var det Lotta-dag, vilket innebär en väldigt lång förmiddag och lunch vid halv tre ;) Jag & Ronny hoppade i första gruppen och det var svåra övningar för oss, men samtidigt väldigt nyttiga. Precis som Stina också redan sagt så behöver han bli starkare så han orkar korta sig och bära sig mer på bakbenen. Stor del av det handlar om att jag behöver komma tillbaka med överlivet och få honom lättare i framdelen.

Senare fick jag även hoppa en ny häst, en försäljningshäst om kallas för Mille. Hade aldrig ridit på henne innan men det gick ganska bra. Tappade lite styrning och broms ibland, mycket för att hon är lite lydigare än vad jag förväntar mig och för att hon kräver riktigt ridning mellan hindren. Man kan med andra ord inte bara ta i innertygeln och förvänta sig att hon ska svänga, hehe...

Idag har det varit P&J här på gården, red Ronny två rundor i en meter. Första rundan var nästan katastrofal men andra rundan mycket bättre. Jag var besviken eftersom det kändes som vi var tillbaka på ruta ett igen, men efter lite avpratning med S så kändes det ändå bättre. Så nu tar vi nya tag!

Imorgon åker Stina, Madde & Maja till Rekasta med Falsterbohästarna + Quincy för lite träning. Under tiden bossar jag och Emmy runt i stallet, bara det kan ju bli spännande ;)


Toto (Little Tornado) ska till Falsterbo och gå 5-års klassen. Inte riktig som en i mängden han.. haha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar