tisdag 26 juni 2012

26 juni

Okej, igår fullkomligt öste det ner regn när vi vaknade. Det kändes som att det aldrig skulle sluta, på riktigt. Vattnet forsade ute på vägarna och i hagarna och vi höll oss så mycket som möjligt inomhus...

Jag drog lotten att assistera Emma med seminstona, och den dag som denna var det ju inte så farligt. Stå och hålla, för det mesta, snälla tjocka tanter och klappa på deras föl inne i seminspiltan är inte så farligt jobbigt. Och fölisarna är söta :D

Eftersom alla hästarna var inne passade vi på att rykta lite extra och även lägga spiktäcket på två av hästarna. Dom chockade mig när dom båda faktiskt tyckte att det var ganska skönt.



Tillslut lev jag dock tvungen att lämna stallet så det var bara att packa på sig regnjackan hästen ett regntäcke och traska upp till ridhuset, en sträcka på ca 100 m. Vi hann dock bli förvånansvärt blöta. Red Hjärtat först, fick lite hjälp av Stina och då gick allt plötsligt mycket bättre än förra gången! Efter Hjärtat skulle Justin skrittas i ridhuset, han strejkade dock när det blev tal om att gå tillbaka. Han gillar nog inte regnet...



Stina har ridit Ronny också, och gud vad hon är duktig. Blir lika chockad hela tiden. Han såg jättefin ut och när jag sen fick prova att göra likadant, gick det kanske inte lika bra, men mycket bättre än tidigare.

Nu ska jag nog lämna sängen, är ledig idag och tror jag ska ta ut Ronny på en tur i skogen om det inte börjar regna igen. Sen håller jag och den här primadonnan på att planera ett nytt hinder, kommer bli jättefint!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar