tisdag 23 oktober 2012

23 oktober

Hujedamej vilken dag. Gangster-fölen rymde och drog igång alla hästar som var i hagarna, och efter att Monstret slitit sig tre gånger så sprängde han och hans lilla kompanjon staketet in till sina morsor & Irma och drog en repa över hela hagen (som för övrigt är gigantisk!). Pantertanterna såg ut som om dom skulle dö efteråt, ingen av dom har rört sig så där mycket på evigheter... Vi fick iafl gå över hela hagen och fånga tanterna, gå in med dom så att fölen hängde på, och när fölen var i säkert förvar fick vi gå tillbaka med stona till hagen igen. "Men, staketet då?", tänker ni säkert nu. Jodå, det fixade Mantas på några minuter när strömmen fortfarande var på. Han måste verkligen försöka imponera på oss...

Dagen fortsätter på samma vis när Hobbe, Lelle & SoTji står i leran mitt ute i deras hage (som också är gigantisk såklart) och vägrar gå. Så jag står med en häst i varje hand och kommer inte säkert långt på en ganska lång stund. Vi kom in tillslut iafl... Och dom var väldigt fina att rida på så jag glömde min dåliga dag ganska snabbt :) Hobbe & Lelle har varit ute på tur utan draghjälp och var väldigt duktiga!

Nu på kvällskvisten har jag hopptränat Hjärtat och jag ler lite fortfarande. ÅH vad jag är lyckligt lottad som får chansen att rida på så här fina hästar. Alla lär mig något, varje dag.


Finaste Hobbe <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar