lördag 17 november 2012

17 november

Har nu kopplat in min kära Betty (iPhonen) i datorn för att kunna bjuda på lite bilder från min härliga helg!

Jag fick ju målartjänst nu när Madde är borta, och tyvärr kommer dom nog bittert ångra det när dom kommer hem igen... Jag tog på mig vår ytterst fina målar-/klippdräkt från AlfaLaval i storlek XL (Jättebra!, sa Stina för den kan man ha typ dunjacka under, och visst kan man det! Sen det faktum att man ser ut som en sumobrottare får man blunda för...) I alla fall var tanken att få fram en mörkblå färg, och jag blandade och målade. Och det torkade och nu ser det svart ut. Guldstjärna till dig Natalie, det var typ den enklaste uppgiften. Nu målar jag inte mer...




Annars så är det väldigt lugnt i stallet med bara 6 boxar att mocka på morgonen, tre träns och tre sadelgjordar att putsa på eftermiddagen. Lite mer lagom ;) Hobbe har lärt sig att gå på tygeln i skritt och trav och är allmänt gosig med sin päls och pussglada älgmule! SoTji har varit ute på tur idag med Mallan & Valle, och bockade till och med. Såg när Lillis red Lelle idag, och han är verkligen grymt fin. Konstig, men fin.

Idag har vi också friserat Irma och några unghästar som inte är igång. Typ Knutte som förövrigt är Ladys unge, född att bli kung med andra ord.

Grabbarna grus! (Knutte, Hobbe, Lelle, Tissot)

Igår hade vi spa-kväll hos Lill-Stina och åkte hem som helt nya människor. Det var så mysigt att höra Lillis berätta massa galna historier från sin uppväxt och få ansiktsmask och fotbad och sånt. Precis vad jag behövde!


Det har dessutom trillat in lite paket i brevlådan! Har skakat och det verkar vara ett mjukt paket. Bara imorgon kvar innan det det är födelsedags-dags!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar