onsdag 7 november 2012

7 november

Den här veckan inleddes med en ledig dag och ett sneaky sms från chefen


Och efter diverse missledande ledtrådar under em slutade det med att vi skakade rumpa på ett Zumba-pass! Hahaha väldigt oväntat men nu ska det bli tradition. Nu vet ni vart ni hittar oss på måndagkvällarna i alla fall ;)

_______________________________________________________________________


Idag har varit veckans i särklass sämsta dag. Jag har varit trött & grinig och därmed har också alla hästar jävlats extra mycket. Lelle tänkte som vanligt inte gå in (han vill aldrig gå med mig, han måste känna på sig att jag inte tycker om honom...) och bara bråkade. Och det är inte jättelätt att bråka tillbaka när man står med Hobbe i andra handen och lera upp till knäna. Gråtfärdig för att jag var så arg slutade det med att jag knäppte loss honom och lämnade honom i leran. Tror han vann den matchen rent tekniskt sett, men känslomässigt pallade jag inte mer hahaha....

Hade sen hur många hästar som helst att longera och alla var helt vilda. Det där med uppvärmning kändes totalt onödigt så de drog allihop i snitt 30 varv var i sken/bock runt på volten innan de gav upp och travade. Justin var väl den som var lugnast och drog ner snittet med sina 10 varv, dock i korsgalopp.

Tidigare i veckan har jag hunnit med att förvandla en isbjörn till en isprinsessa igen! Pratar såklart om finaste Lady som ska få tävla för första gången på evigheter i helgen! Som jag har längtat!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar