onsdag 16 april 2014

16 april

Jag är ju inte känd för att vara en liten solstråle direkt, så idag när Martin var här och skulle sko ett gäng hästar samtidigt som Lotta var här, samtidigt som hästarna skulle ha lunch och samtidigt som vi skulle förbereda så att vi kunde åka till Sundbyholm så fort Lotta hade åkt, kan man ju tänka sig att jag skulle vara på bristningsgränsen. Men det var jag inte! Det gick faktiskt ganska bra, visst det var väldigt rörigt och väldigt stökigt och jag var ju kanske inte jättemunter, men jag exploderade inte. Väldigt konstigt. 

Walle ägde för Lotta idag, så rolig att rida runt på och tycker det är sååå roligt att hoppa. En gång var vi rätt taskiga och rev en bom så den flög iväg så Ove inte vågade hoppa, stackarn. Får nog i terapi i veckor för det ;-) 

Men den riktigt superstjärnan är ju Knutte som för första gången har lämnat gården idag. Han tog lastbilen med ro, reste som värsta proffset. Chillade i solen med Lunis. 


Och så red vi, och vi hoppade. Återigen som värsta superstjärnan. Han är så duktig! Jag blir så glad av Knutte. 


De andra hästarna var också duktiga, och söta. Till exempel Stella som fick visa upp sin rufsiga frisyr, love her! 


Och för er som undrade, Mr Handsome (Gucci) är 6 år e Tornesch! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar