torsdag 17 april 2014

17 april

Idag har varit effektivt, började med mock-tävling med Lillis på morgonen. Vi åt tårta och sen var jag helt galet snabb hela dagen kan man säga. Gjorde iordning 16 hästar innan klockan två, och då hade jag också haft alla hästar i skritten, bytt hagar och fodrat lunch. Inte illa va? Hann också förbereda och säga hej då till lilla Ronny som har fått följa md min syster hem till Skåne igen ett tag. Jag har (om ni inte förstått det redan) oftast väldigt mycket att göra, ibland kanske mer än vad som är absolut nödvändigt eftersom jag är lite besatt av att allt ska vara tiptop.  Jag lägger ner mycket tid och energi på att hästarna ska må bra, vara klippta, frissade och alltid se fina ut, och jag är borta mycket, vilket gör att jag alltid satt Ronny i sista hand. Jag har problem med mina axlar och kan i stort sett inte rida utan att ha ont, vilket gjort att jag i nuläget i stort sett bara rider när Lillis är ledig, och har därmed varje dag snällt fått be någon av tjejerna att rida honom. En sån gullig häst som Ronny som älskar att jobba, förtjänar någon som sätter honom i första hand och som har tid för honom. Så det var bara att pussa hejdå och vinka av min fina kompis som nog ser framemot att gå ute i hagen hela dagarna och busa ute på de skånska vidderna igen :-). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar