lördag 26 april 2014

26 april

Igår var en lång tävlingsdag, klockan 7.30 lämnade de första hästarna stallet och vid 21.30 var de sista hemma igen. Efter det var det bara att putsa och packa om, och ta hand om hästarna som skulle iväg idag igen. Imorse lastade vi 6.15 men vi saknade en chaufför vars alarm inte hade ringt. Så när jag ringde vid 6.23 hade hon allvarliga funderingar på vad jag skulle göra i lastbilen mitt i natten... Haha! Jag var i alla fall väldigt duktig och startade Lasse (som faktiskt brummade igång så snällt, det lyckas alltid annars vara något fel på den när jag ska starta), hissade upp, och fixade färdskrivarbladen, precis som chefen har lärt mig. Och se så fint det gick fast hon inte var här. Igår fick jag också fixa problemet att Lasse, som är automat, inte växlade. Det var minsann bara att trycka på en knapp så löste vi det problemet. Jag & instruktionsboken alltså, vi är bästisar. Det bästa är när någon varningslampa lyser, då får man först hitta lampan i den tyska boken, och sen slå upp i den svenska för att förstå vad det står. Men jag älskar Lasse! 

Det har ju i alla fall som sagt varit ett evigt körande mellan Arboga-Eskilstuna, hästarna har överlag hoppat bra. Tio hästar igår, 5 idag, 5 imorgon. Det går fint det här, fastän chefen inte är med. Hon har lärt oss bra. 

Toto, inte jätteglad över sina flätor.


Stellis är Berit-redo.

Tissot & Bettan trötta efter gårdagens slit.


SoTji och hans rymd-kompisar var väl förberedda för en lugn dag i hagen idag efter gårdagens bravader. Suck on that suckers! (Insekterna..)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar