söndag 18 maj 2014

18 maj



Hahaha!

Apropå treåringar har vi idag tränat på att springa (läs: skena) i trav längs fyrkanten i ridhuset eftersom de små liven förväntas göra detta med betyget utomordentligt på lördag. Jag sprang så fort mina ben kunde bära mig på en ridhusbotten och i tropisk värme. Turesson tog till galopp, så tillräckligt fort måste det ha gått i alla fall. Måste också tillägga att jag hade ytterspår... Men efter att vi allihop kommit överens om vilken gångart som var lämplig gick det fint, förutom att jag för några minuter hade akut andnöd vill säga. Imorgon ska de stackars små liven få manarna ryckta så att det överhuvudtaget finns någon chans att få till några fina knoppar på deras stora dag. Själv tar jag tillfället i akt att vara ledig. Jag tror såklart att småbarnen kommer gå in med en positiv inställning och genomföra detta lite lätt plågsamma moment i en tävlingshäst liv med glädje! Det känns synd att jag missar just det fantastiska måndagsnöje. Till Turesson och Ellie: "Vill man vara fin får man lida pin!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar