måndag 5 maj 2014

5 maj

Idag har jag på riktigt lyckats lura mig själv. Jag har umgåtts med Toto hela helgen och han har varit så snäll och gullig att jag blivit ännu mer full av kärlek till den lilla varelsen än jag var innan. Så idag tyckte jag att det var en jättebra idé att jag red ut på honom. Alltså frivilligt. Jag har därmed totalt lyckats lura min egen hjärna. Jag har aldrig någonsin frivilligt suttit på hans rygg utomhus, vet ni hur mycket trubbel han kan ställa till med när han inte är totalt omringad? Men  jag hade siktet på svansen framför och satt i "Toto-sitsen" hela vägen, så det gick fint. ;-)


Tyvärr överträffades min lilla skäck-kompis av Mallan idag. Vi var ute och cantrade och den lilla spetan gick som en röd Ferrari med obegränsat antal växlar. Jag hade glömt hur roligt det är att galoppera sådär fort, det gjorde min dag.


Apropå att göra alla nöjda och glada så kan det möjligtvis, kanske vara så att jag skämmer bort Stella lite för mycket. 
I've created a monster. 




1 kommentar:

  1. Känns lite som att du börjar förstå mig ;) Går ju inte annat än att vara hopplöst förälskad i den där odågan till varelse!! Och att skämma bort Stella...går ju liksom inte att låta bli.... Och att rida fort ibland är ju helt livsnödvändigt för själen ;) Tur att jag har din blogg :)

    SvaraRadera