torsdag 22 maj 2014

22 maj

27 grader i maj är inte lilla pinkat, tur nog blåste det så vi blev avsvalkade annars hade vi garanterat brunnit upp inifrån! Jag   har tillbringat dagen med att totalgrooma. Gjorde iordning mina små raringar till Lillis så hon kunde trimma på, och så fick jag ta ett ryck med saxen på några av dem. Enstaka manar hade nog behövt sig en omgång med en häcksax... Frisera brukar av naturliga skäl (för lite tid) hamna under lotten "jag fixar det innan nästa tävling" men vi har några hästar som inte tävlar så mycket och som nu med andra ord såg förskräckliga ut. Nu däremot är de tiptop! 

Tissot och Gucci, som faktiskt ska tävla imorgon har fått varsitt välförtjänt bad och *trumvirvel* man kan spola Gucci i huvudet! :-D jag älskar honom. Han har dessutom blivit så fin nu, gått upp massor i vikt och är blank & fin. Imorgon ska ni äntligen få en bild på Mr Handsome i tävlingskläder, som jag har väntat på det. Han kommer se helt strålande ut :-) vi åker till Sundbyholm imorgon em med de två grabbarna, jag som är inne i ett läge helt inställt på shorts (och med andra ord makalös med min brun-utan-sol) blev mäkta besviken när chefen sa att jag skulle ta med hjälmen, vilket ju också betyder långbyxor och ridskor. Bäst för Tissot att han hoppar felfritt efter det ;-)

Godnatt! 




1 kommentar:

  1. Jätteroligt att läsa allt fint du skriver om Gucci!
    Han har tur som hittade dig o att du gillar honom! Kul!!!
    Härligt att höra att han börjar komma i fin form o lägger på sig :-)

    SvaraRadera