torsdag 1 maj 2014

1 maj

Totos dag (har hört att det är poppis med gäst-/hästbloggar) ;-)

Dålig start på dagen när frukosten var sen. Blev inte bättre av att Natalie bestämde sig för att jag inte fick behålla dom fläckarna som jag jobbat så hårt med under natten och började spruta vatten och skrubba på mig, klockan 7 på morgonen! Jisses man kan väl få vakna först? Sen gjorde hon sånadär flätor i håret också, jag gillart inte, man ser ju ut som värsta svärmorsdrömmen då ju. Tillslut blev dags att åka och jag fick äntligen hånskratta lite när jag insåg att alla andra fick gå i skritten, och jag slapp. HAHA! 


Jag hade en helt ok reskompis, hon bor i det andra stallet så jag har mest sett henne på håll förut. Hon var inget för mig insåg jag ganska snabbt, hon är typ 1,5 dm högre än jag. Men man kan ju vara trevlig ändå så jag skrek jättemycket och jättehögt när hon var på besiktningen och när vi var på varsin ände av travbanan. Eller ja okej, det var inte för att vara trevlig, det var mest för att Natalie klagar på att hon får något som kallas tinitus, så då skriker jag ännu lite högre och så falskt jag kan. Återigen HAHA!


Idag var ganska roligt väder för det blåste jättemycket och jättekallt och då tycker Natalie att jag behövde ha flera filtar på samtidigt. Visst, tänkte jag, på med filtarna bara. Två filtar blir dubbelt trubbel när de ska av sen, hehe. Det roliga med vädret är också att alla andra hästar blir tokiga och då kan jag ju också bli det, kedjereaktioner är ju fullkomligt normalt. Så egentligen behöver man ju inte stå still överhuvudtaget. Tog Py minst 5 minuter att komma upp, hade nog blivit 10 om hon inte kommit på så tidigt att det nog var en bra idé att ta av filtarna först. Typiskt, men man kan ju inte få allt. Tråkiga var de också för de hade vid det här laget kommit på att jag var på mitt bästa humör, så Natalie ledde oss in på framhoppningen och ställde sig i grinden. Det är annars mitt favorittrick att springa ut därifrån, lika roligt varje gång. Men nu var de ju med på det och då försvinner halva nöjet, så jag skötte mig. 


Jag vet ju att dom hemma på gården där jag växte upp samlar på mina priser och hänger upp dem, och man måste ta väl hand om sina fans har jag hört, så idag tänkte jag var en bra dag att få en rosett så jag hoppade felfritt. Idag behövde man dessutom springa lite fortare än vanligt för att få en, jag gillar inte så mycket att springa fort men jag fixade en vit rosett iafl, sjundeplats fick duga. Natalie säger att det nog var de där luddiga bootsen som gjorde det, hon har uppenbarligen underskattat mina förmågor. 


När man är såhär bra som jag är så får man stå ut med att vara med på en hel del bilder också. 



Man ska passa på när man har en väldigt glad groom för då kan man komma undan med det mesta, och så blir man bortskämd. Man måste ge pyttelite för att ta jättemycket, så det gäller att hitta en lämplig balans som passar ens egna behov. Hon fick en puss och blev överlycklig, och då ger hon mig mat och rena kläder när jag kommer hem. Vilken deal!




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar