lördag 14 juli 2012

14 juli

Den här veckan har varit full rulle från början till slut. I onsdags dök äntligen hästen från Grekland upp, och hur söt var hon inte?




Caipirinha, är 11 år och har varit hos Stina innan hon flyttade till Grekernas land. Drinken kallas hon, och ja Caipirinha är en drink har jag fått lära mig! Hon var överlycklig över att få komma ut i hage och rullade sig ordentligt i leran.. Tydligen har dom inga saxar i Grekland, måste vara finanskrisen. För när jag fick se hennes kronränder höll jag på att svimma...


I torsdags vaknade jag till vatten. ÖVERALLT. Hilding fick simma i "pölarna" som var mer en än dm djupa och det gick inte att gå runt dom. Anders hade lyckats stoppa vattnet en bit in i stallet och hindrade det från att svämma över i hela gången. De boxar som blev blöta blev dock ordentligt blöta och jag hörde minsann hur Richard aka Mario skottade vatten senare när han mockade. (Går rykten om att han ska ha semester två veckor snart, hur ska vi klara oss utan honom?? )





Apropå semester så har chefen försvunnit igen, och som vanligt när hon gör det så brukar saker gå överstyr.


Dom kom hem från Falsterbo i torsdagskväll eftersom ingen av hästarna gick till final tråkigt nog. Men nu är Emmy där istället och hittar på bus med Maja som ju åkte hem för ett tag sedan. Under tiden är jag hästvakt till Roxette och Sven. Sven som ju fick ställa upp på sitsträning under veckan och Emmy som till och med råkade trilla av. Tårtkalas på tisdag när hon kommer hem igen! :D


Annars flyter allt på, nästa vecka är det Hammarö som gäller men ingenting speciellt står på agendan innan dess. Än så länge i alla fall. Så vi jobbar på och får både nya vänner & ovänner (beroende på vem som vinner i bowling)


Ronny har hittat en ny bästis och vill väldigt gärna hjälpa till med mockningen. Han kan allt!


jaaa, bowling var det. Madde fick ha barnskor utan snören och inte gav dom någon tur, för gissa vem som vann? Jo, jag! Maahahahaha



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar