fredag 6 juli 2012

6 juli

Ömma muskler idag och svinigt ont i något som tydligen kallas för "El-Erik"? Madde säger så, Maja däremot påstår att det kallas för "El-Olle". Jag säger knölen på insidan armbågen...

Söta Torimo och Quincy i hagarna idag, inte många hingstar som står med bara ett staket emellan till en annan häst. Det är (bland annat) det som gör Torimo så himla bra!

Jag & Linnea gjorde en god gärning idag och hämtade sand till skrittmaskinen så hästarna slipper halka omkring på asfalten. Inga Bambisar här inte!


Eftersom Falsterbogänget åker imorgon har det varit sista rycket idag med packning och sånt. Eftersom det bara är 4 hästar som ska med i lastbilen (och jag lovar att det hör till ovanligheten i Stinas lastbil) har vi fyllt upp två fack med cyklar och annat smått och gott. Det är ju inte vilken tävling som helst liksom, det är Falsterbo. Så femtioelva bord och stolar har vi också klämt in, someone's having a party? ;)



Cadence & Nike har fått bada idag och jag var snabb som attan att paxa Nike. Kanske hade Madde lite känslor och tyckte att hon ju faktiskt skulle få hänga med honom själv i en vecka och inte jag, eller så var hon bara allmänt snäll, för hon gick med på det väldigt lätt och smidigt! ;)



Dom där morötterna jag hade utlovat honom ligger i lastbilen redo att ätas! Men, man måste hoppa fint och felfritt också :D Något han är väldigt bra på som tur är. Kolla in filmen från Norrköping där han fixade sina kval till Falsterbo! http://www.youtube.com/watch?v=3RjeQmNXIeU&feature=g-all-u


Kärlek på jobbet! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar