måndag 2 juli 2012

2 juli

Hej juli, tack för höstvädret! Idag har det varit jättekallt och jag red faktiskt i dunväst, både Ronny & fina Torimo var dock duktiga så det vägde upp det dåliga vädret!

Igår var vi på tävling i Vingåker som har meeting för både ponny och häst, ett väldigt konstigt upplägg med varannan klass ponny varannan häst..?! Stina hoppade iafl 125 med 5 hästar och 135 med 3. Efter att Hjärtat som tredje häst hoppat låg Stina både 1:a, 2:a och 3:a och det är ju inte illa pinkat? ;) Slutresultatet blev 3:a,4:a och 6:a! Nike fick äran att gå in på prisutdelning innan sin avd B, och som han njöt.

I 135:an debuterade Lady & Savannah, båda två med mycket godkänt resultat varav Savannah blev placerad!

Jag & Annie väntar på att Stina går banan


Lady redo för hemfärd!

Annie kände att det var lagom att ligga ner och äta efter en dag på lastbilen

Quincy förbereds för en superfin runda, stjärnan!

Det var en lyckad tävlingsdag och vi klarade oss undan regnet med nöd och näppe. Hemma hade det tydligen öst ner och det passade ju alldeles utmärkt eftersom Nike väldigt gärna ville leka i leran idag

Annars har vi fullt upp med att förbereda inför Falsterbo-avfärden på lördag. Lastbilen är skrubbad och nyspånad, och det är nästan så jag skulle vilja tillbringa en resa ner till skåne i den själv!

Besiktningstränsen är nyputsade och glänser fint

Madde+klippmaskinen vs Toto, vetitusan vem som vinner

Imorgon är jag ledig och på kvällen åker jag och Lill-Stina på pay and jump i Arboga med Ronny, Patricia och Nina! Vi hörs så länge!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar