torsdag 5 juli 2012

5 juli

Igår var det Lotta-dag, och utöver det jobbiga med att det var Lotta-dag så blev det även en städkväll, så ni kanske fattar när jag säger att psyket inte var i stånd till något annat än ett OC-avsnitt och sen en dejt med sängen igårkväll?

Ronny gick jättebra för Lotta och fick en guldstjärna i protokollet!


Städkvällen var, sammanfattningsvis, vidrig och jag vill helst aldrig mer behöva gör om det.

Idag har jag ridit en hel del och även lyckats med min första avramling... fast om jag får försvara mig så red jag på avkastarkungen Valle, och jag hade inte en chans att ens överväga att hänga kvar, för jag flög. Flög i en mikrosekund och sen plattfall på marken. Valle ställde sig nöjt och tittade på mig en meter bort. Kort och gott har jag nu ett streck på Wall of Shame och bjöd på tårta till em-fikat. Succé!

Förberedelserna inför Falsterbo fortsätter och imorn inleds "sista-dagen-kaoset" när alla hästar ska badas och det sista packas och förhoppningsvis inget glömmas. Grillen är iafl med, så egentligen är det ju lugnt?


Det viktigaste som hästskötare är att ha sinne för detaljer, så här pryder Maja hinkarna med lite silvertejp som dekoration. (En annan version är att hon tejpar så att hästarna inte ska fastna med svansar, täcken osv i hinkarna, men det andra låter ju bättre. Eller?)


Finputsning av Nikes öron, han är gudasnäll prinsen men det där med att klippa öronen var ingen favoritsyssla... Jag har lovat honom en påse morötter till F-bo som plåster på såren!


Emmy & Maja fortsätter måla och har hitills avklarat 3 boxar. Dom börjar klättra på karriärsstegen känner jag?!



Dagens afterwork tillbringades i bilen, på en roadtrip till, ja Eskilstuna/Nyköping/Lotta Björes place för att hämta hem Luxan. Vet inte riktigt vart vi var egentligen, följde bara Stinas vägbeskrivning. Vi hittade dock både dit och hem utan problem!




Visst påminner hon om Ronny?









1 kommentar:

  1. Låter som du har fullt upp.Det där med städning förstår jag var en hemsk upplevelse för dig:)Bra att Ronny sköter sig. Kramiz Mamma

    SvaraRadera