fredag 22 februari 2013

22 februari

Vi firade fredagkväll nere i sadelkammaren idag jag & Jessica, precis som det ska vara när tävlingssäsongen dragit igång. Klipper hästar i stort sett dagligen och hinner typ aldrig med att frisera längre så nu förtiden kör jag med försvaret att vi ska börja göra Tornesch-knoppar, då måste dom ha tjocka manar... ;)

Imorgon händer i alla fall något revolutionerande, Stina & Stina ska åka själva på tävling, utan varken mig, Madde eller Jessica. Man glömmer att det fanns en tid då det alltid bara var dom två i stallet, och ibland undrar man om det fanns någon struktur i någonting på den tiden. Men dom har ju klarat sig hittills så något rätt måste dom ha gjort. Och dom ska faktiskt få hjälp, även om den inte kommer från oss. Imorgon är det nämligen dags för Björn!! I 2 månader har vi väntat på den dagen, hoppas verkligen inte han gör oss besvikna. Nu har vi sån här utseende-mani igen och målar naglar, bestämmer outfits och sånt. Han får ju gärna följa med hem om han vill.


Nu ska jag fortsätta filosofera över livets funderingar (jag grubblar så mycket att man kan tro att jag är 80 år gammal och överlevt andra världskriget) och äta blåbärspajen som Jessica bjuder på. Vi hörs imorgon tycker jag! Godnatt :)


Nike hade varit jättefin i Tornesch-knoppar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar