onsdag 15 januari 2014

15 januari

DET SLUTAR ALDRIG SNÖA!! 

Och så länge det snöar har man rätt att äta hur mycket choklad och kolla på hur många filmer man vill, så länge man inte jobbar alltså. Jag har överlevt första dagen utan Lill-Stina som har åkt till Oman, dit man förövrigt inte får åka om man har en stämpel från Israel (tror jag det var..) i sitt pass, snacka om långsinta! Att överleva utan Lillis i sig egentligen inte så svårt, bara inte alls lika roligt som när hon är här. Men att överleva alla galna hästar är desto värre, Lillis är ju våran levande cowgirl/trasdocka och det blir lite problem när hon inte är här. Jag & Kicki har idag fått möta en nyss igångsatt Tore och en galet pigg Böna. Tror jag drog högsta lotten för när Tore är bra (dvs inte så vild) är han utan tvekan finast i hela stallet att rida på, och idag var han som en miljon! Jag har också överlevt trav på lina med lilla 3-åriga ellie, och det är jag nog mest stolt över. Inridningar är inte min grej, inte för att det brukar gå dåligt men för att jag alltid tror att det ska göra det. 

Under kvällen har jag kollat på Safe Haven som var perfekt för en hopplös romantiker som jag, älskar Nicholas Sparks. Länk till trailern:

Apropå busiga hästar förresten, Totos jullov börjar bli väldigt tråkigt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar