lördag 18 januari 2014

18 januari

Förlåt för gårdagens uteblivna uppdatering, vi var på bio! 3 timmar med Leonardo DiCaprio innebar att vi var hemma vid halv tolv och som ni nog förstår gjorde vi inte många knop efter det. Vi såg det Wolf of Wallstreet, och vår kära praktikant Amanda satt i typ en timme och väntade på att varulvarna skulle dyka upp, hehe.



På gården händer det inte mycket mer än att vi rider och allt det vanliga. Jag har träningsvärk efter att igår ha varit ute och busat i snön med Quincy som var helt tokig, lilla farbrorn. Han gör mig lycklig! Idag var det Ninas tur, fast hon fick hålla sig till trav, attans! Vi bara älskar snö. (Om vi får välja mellan snö och lera vill säga.)



Och idag fick vi äntligen träffa Jessica igen :D Har inte sett röken av henne på evigheter, men idag kom hon hit och tömkörde några hästar år oss. Hon fick lära en liten fröken att bli tränsad också, eller lära oss hur man tränsar henne på mindre än en kvart, och nu går det nog. Blir eldprovet imorgon när vi är själva. Jessica kan allt!

Men dagens kärleksförklaring går faktiskt till Tore. Jag har under de senaste dagarna lärt mig älska Tore mer än jag redan gjorde. Jag har fått låna honom nu när Lillis är borta, och han är verkligen helt underbar (lite busig, men det har inte varit så farligt faktiskt) och jag vill aldrig sluta rida. Han älskar att vara valack. Tänk vilket mysigt år det kommer bli.





Tore i Norrköping i våras!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar