onsdag 1 januari 2014

2013- del 2

Om ni inte har läst föregående inlägg, alltså del 1 så föreslår jag att ni scrollar ner och gör det först ;)

Äntligen juli, ÄNTLIGEN FALSTERBO! Inga finaler, men det var så nära så nära. Dom var grymma alla 4, något annat kan man inte säga. Och det var några av årets bästa dagar där nere i Skåne, och trots värmen och allt damm fanns det inte mycket att klaga på. Inte som jag kommer på nu i alla fall..

















Resten av juli spenderade vi iväg på träningar och lite småtävlingar, men större delen av tiden svettades vi bort. Det var galet varmt och vi började fundera på vart den normala svenska sommaren hade tagit vägen..











I augusti återvände vi till Sundbyholm för 6 intensiva dagar, och jag tror att typ varenda häst i stallet gjorde i alla fall en start under den veckan. Det var galet och enda sättet att få en sån vecka att gå runt är bra teamwork, och det hade vi verkligen. Det var mycket planerande och trixande, men allt gick ju riktigt bra i slutändan. Cappi vann 1,20-touren, Quincy kom trea 1,30-touren och Savanna knep silvret i Riksmästerskapet vilket ju var så hon fick sin biljett till Globen! Vi kunde verkligen inte avslutat veckan bättre. Älskar Sundbyholm, ser verkligen framemot när vi åker dit igen.











Vi han knappt landa hemma innan det var dags för Tierp! Permanenta stallar, krubbor, vattenkoppar och spolspilta. Behöver jag säga mer? Jo just det, jag hade super-Jessica med mig, så det kunde ju knappast bli bättre. Fantastisk helg som vanligt, höjdpunkten var nog Quincys tredjeplats i 1,40 och Breederskvalen!




















Första dagens erövringar!

Resten av augusti och början av september var rätt lugn, vi gjorde återigen lite småtävlingar här och där. Det mest spännande under den tiden var nog att jag inför kommande höst bytte färg på min hästsvans och hade extremt bra flyt på triss (tills jag inte hade det längre...)!



Sen började det närma sig 4-års semifinalen på Strömsholm där det även blev genrep för alla Breeders-hästar, och i stort sett det enda jag gjorde var att klippa. Bockade av en efter en på min lista, den del snällare än andra. En hel del planerande blev det även för min del, första dagen på Strömsholm gjorde Stina 17 starter.







Och det gick! Alla småbarn var jätteduktiga, en del var dock lite för spända, en del lite för kaxiga och en del gjorde sitt jobb super men konkurrensen var för hård. Milli blev klar för Flyinge i alla fall, och totalsumman dit blev då 10 hästar.













Lasse, Berit och Berits inlånade kollega rullade med 10 hästar tillslut mot Skåne. Jag, Jessica och Bettan hade ingen dans på rosor direkt. I Flyinge är det långt att gå, vilket märks med så många hästar. Jag orkar inte ens tänka på hur många vattenhinkar vi fyllde på en vecka. Jag gjorde ca 600 knoppar. Men precis som att folk glömmer det jobbiga med att föda barn när ungen väl är ute, så tror jag att vi lite glömde hur jobbig veckan hade varit när vi åkte hem på söndagkvällen med Droppans vinst och Candys andraplats i 6-årsfinalen i bagaget! Helt sanslöst. Det bara gick inte att sluta le. Båda två kvalade dessutom till Scandinaviums 7-årstour i vår, fast dit ska varken jag eller Stina. Men mer om det senare.

























Vi kom hem, klippte lite och slängde ut överflödiga saker innan vi styrde Lasse mot Södetälje, med (håll i er nu) 3 hästar! Plus Kickis Flisan. Det var en extremt lugn och skön helg som var ganska välbehövlig efter Breeders. I Södertälje var både Justin och Toto duktiga, även om det var här Toto hoppade fel hinder i omhoppningen hihi.



Återigen hann vi bara hem och vända innan jag & Stina åkte till Lidköping med 5 hästar. Cappi och Justin var placerade i alla sina starter. Valle hoppade fint i avd B. Quincy var 5:a i 1,40 efter två rundor och Savanna placerad i både 1,30 och 1,40.



Strömsholmstävlingarna är ju alltid roliga, men det var dåligt med kändisar på plats. Samma gamla vanliga, typiskt.. Det var bara våra lite äldre superstjärnor som gick där. Och de var duktiga, Savanna gjorde ett utmärkt genrep inför Globen och de andra fick en bra avslutning på säsongen.





I flera månader såg jag fram mot Globen, och det var verkligen fantastiskt roligt! Det var ju inte så längesen jag berättade om den dagen så ni får bara några bilder för att färska upp minnnet lite!















Efter Globen var det slut-tävlat för ett bra tag framöver faktiskt. Så i december har vi sysselsatt oss med att hoppa in 3-åringarna, som självklart alltid är superduktiga. Vi har borstat gigantiska mängder lera, vi har skrattat och vi har gråtit. Nu är 2013 slut och vi väntar med spänning på 2014 och på lilla Mini-Stina som egentligen är den som kommer avgöra hela vårt år. Jag hoppas ni hänger med ett år till här på bloggen, och jag hoppas alla får ett fantastiskt nytt år!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar