torsdag 17 juli 2014

17 juli

Roadtrip med Emmy & två prinsessor idag, minsann ett veterinärbesök som hette duga. Jag och kusarna sprang och alla andra tittade på med granskande ögon. Idag lyckades jag springa utan att vricka någon av mina två fötter, så ingen hälta där inte. En annan filur som travat upp godkänt är SoTji som under tiden vi var borta besiktades här hemma och sen påbörjade resan mot Norrland tillsammans med sin nya ägare. Lilla Sushi som många gånger gjort mig galen med sina idéer men som (nästan) lika många gånger gjort mig glad bara genom att vara söt. Han kommer bli fantastiskt lycklig som någons speciella lilla prins! :-)


Jag kanske inte alltid visar det men jag är (oftast) ganska glad för de duktiga tjejer som kommer och hjälper oss i stallet. Jag må tjata och aldrig vara nöjd, men just nu vill jag uppskatta Lisa lite. För Lisa har tillbringat hela sitt sommarlov hos oss, jobbat dag ut och dag in, hon sliter och kämpar på oavsett tid på dygnet, även om hon är trött och det är 28 grader varmt, och har inte sagt en enda negativ stavelse under tiden hon varit här. Hon gör allt man ber henne om och lite till. Lisa är minsann en liten kämpe, och jag vill att alla ska veta det även om jag kanske uttrycker min tacksamhet till såna som Lisa tillräckligt ofta. Lisa, du & dina likasinnade (som Bettan!!) är guld värda! 




1 kommentar:

  1. Dessutom har Lisa alltid ett glatt humör! Härligt!

    SvaraRadera