måndag 7 juli 2014

7 juli

Idag har det varit såhär:


Vi red några höstar på morgonen men sen var det kört. För varmt och för stora bromsar. Snart kommer vi övergå till sommarschema med supertidiga morgnar och ledigt mitt på dagen istället. Idag hade vi dock tur så det var stora hovslagar-dagen, vilket innebar att vi kunde hålla oss inom de något svalkande stallväggarna. Martin som försöker jobba in en semestervecka skodde dubbelt upp, 13 hästar skodde han & praktikant-Rikard, inte illa va? Vi bjöd generöst på fikat ;-)


Imorgon är det ledig dag för läkarbesök och frisörbesök. Min mamma tjatar året runt om att jag måste klippa mig, i princip sparkar dit mig med jämna mellanrum. En överföring på kontot och en spark i rumpan (på avstånd) senare ska jag nu alltså till frissan. Undrar om man svettas mindre om man klipper av håret? Tål att funderas på. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar