måndag 28 juli 2014

28 juli

Värmeböljan verkar aldrig ta slut? Den lägger sig i min sömn, min svettproduktion, min matlust och min tankeverksamhet. Hänger ju inte med alls. Jag kan alla fall fortfarande räkna ut att det var två dagar sen jag skrev här sist och att det innebär att vi varit två dagar på Sundbyholm. Igår bara med Tissot, och idag hade vi Rio (som kliade sönder alla sina knoppar innan hon ens gjort första starten), Tinkerbelle och Hubbe som hoppade två felfria rundor, och till och med har fått tillbaka sina bakskydd efter att han i en period inte kunnat hantera dom riktigt (tonåringar...). Stor dag för H med andra ord!



Alltså jag har normalt sett ganska roligt på jobbet, men idag brast det lite. Jag hade tidigare klagat lite på musikvalet till Fredrik i tornet så han skulle fixa nått bra. Dagen började lida mot sitt slut och där stod jag, redo med Hubbe bredvid mig i väntan på att Tinkerbelle skulle hoppa. Hon får startsignal och sen börjar det här flöda ut ur högtalarna.



Det var längesen jag skrattade högt för mig själv, men just då gjorde jag det. Don't mess with Mr Music.

1 kommentar: